SHARE

Les natges són sens dubte una de les grans preocupacions de les dones.

A aquestes alçades de l’estiu, en el que moltes de nosaltres ens agrada anar a la platja, ens haurem adonat amb gran disgust que l’hivern ha passat factura sobre aquesta part del nostre cos, potser ens hi veiem més cel.lulitis que l’any passat, el veiem més flàccid, ha perdut fermesa.., és a dir, totes aquelles coses que la forma de vestir de l’hivern ens ha anat disimulant sense adonar-nos-en.

Els nostres conflictes amb el glutis segurament seran diferents segons la franja d’edat que tinguem, però es mouran segur en dos fronts, la cel.lulitis o la flacciditat.

culo4

Bé, no desesperem, encara hi som a temps de posar-hi remei i de lluir ben divines el que queda d’estiu.

Primer de tot, imposem-nos l’obligació de veure més aigua. Tant per perdre pes com per reduir la cel.lulitis l’aigua és fonamental, es recomana veure com a mínim dos litres diaris. A mi m’agrada començar el matí amb dos gots d’aigua amb llimona expremuda, no és que sigui una cura específica per al cul (si la meva mare veiés escrita aquesta paraula, em diria si no sé trovar dins del meu vocabulari una paraula més maca per aquesta part del cos), però considero que em va bé per iniciar el dia.

culo3

Pel que fa al menjar, si durant l’hivern heu portat una dieta hipocalòrica probablement haureu perdut pes però a la vegade, els vostres glutis hauran perdut fermesa. Tingueu en compte que hem de seguir una dieta equilibrada i desintoxicant que equilibri les cèl.lules adiposes. Així doncs, la nostra alimentació haurà d’evitar els aliments amb alt contingut en greixos, com embotits, pastissos, formatges ..i decantar-nos sempre per verdures i fruites que tenen un alt contingut en vitamines, però també un alt contingut en aigua i fibra. Prioritzar també el consum d’hidrats de carboni complexos com poden ser els cereals i les pastes integrals (a poder ser) i les llegums. Pel que fa a les proteïnes, millor les carns blanques o les proteïnes del peix millor que no pas les de les carns vermelles. Com a cocció, millor aliments crus o al vapor i el peix i la carn a la planxa millor que no pas fregits.

Aprofiteu per caminar, sí, ja sé que amb la calor no ve gaire de gust fer-ho, però aprofiteu que els dies són més llargs i sortiu a passejar com a mínim uns 30 minuts al vespre a bon ritme i si esteu en forma, doncs acabeu l’últim tros de la vostra caminata corrent els darrers metres.

culo5

També podeu aprofitar per caminar per la platja, caminar, no córrer, recordeu que córrer descalces per la sorra fa que l’impacte sobre els nostres genolls sigui molt fort i ens podríem fer alguna lesió que ens acabaría tirant enlaire la resta de les vacances.

Si voleu fer alguns exercicis específics per als glutis i que es poden fer a casa, us n’explico uns quants en el proper capítol dedicat a les natges.

1 COMMENT

LEAVE A REPLY